Weby

Webové formuláře – jak nemučit uživatele

28.7.2017
Webové formuláře – jak nemučit uživatele

S formuláři se setkáváme prakticky denně. Ať už je to nákupní košík, kontaktní formulář nebo odběr newsletteru. Všechny formuláře mají jeden cíl – získat informace od lidí, kteří je vyplňují. Proč jim to tedy neusnadnit a nezvýšit tak šanci, že formulář vyplní a neodejdou jinam?

Jak na to?

Ptejte se pouze na informace, které potřebujete

Například při rezervaci stolu v restauraci, potřebujete vědět: jméno, čas, počet lidí a email, pro zaslání potvrzení rezervace. Vše ostatní je už navíc. Nepotřebujete vědět telefon, titul ani to, jak se o vás daný člověk dozvěděl. Každé políčko navíc snižuje šanci, že formulář vyplním.

Webové formuláře

Pohlaví snad poznáte podle jména ne?

Nechtějte stejné věci vícekrát

Fakturační a dodací adresa je většinou stejná. Je tedy dobré mít ve formuláři třeba políčko, jehož zaškrtnutí se tato skutečnost potvrdí a není nutné vše zadávat znovu. Dříve se také hodně objevovala políčka „email“ a „potvrzení emailu“. Proč? Stejně to nikdo dvakrát ručně nenapíše, ale pouze zkopíruje to, co napsal do prvního políčka.

Dlouhý formulář rozdělte na více kroků

Když už máte dlouhý formulář, rozdělte ho na několik jasných a přehledných kroků. Uživatel má tak větší motivaci formulář vyplnit.  Dlouhý formulář odrazuje, hlavně na menších zařízeních působí hrůzostrašně.

Mějte formulář v jednom sloupci

Jeden sloupec je pro uživatele přívětivější, nemusí totiž přemýšlet, v jakém pořadí má políčka vyplňovat. Jedinou výjimku tvoří jméno a příjmení, tam uživatelé preferují umístění vedle sebe.

Formulář jeden sloupec

Používejte přesné chybové hlášky

Pokud uživatel špatně vyplní nějaké políčko, tak nepotřebuje vědět, že udělal chybu. Potřebuje vědět jakou udělal chybu.

Používejte správné druhy vstupu

Když chcete jméno, použijte textové pole, když chcete telefonní číslo, použijte pole pro čísla. Proč? Protože třeba na mobilu se uživatelům zobrazí rovnou správný typ klávesnice a nemusí tak nic přepínat, vyplnění je tak pro ně jednodušší.

Vstupy

Tohle asi nebude to pravé…

O autorovi

mm

Spoluzakladatel Chytrého podnikatele. Specialista na online marketing a webdesign. Volnonožec.

Komentujte

Buďte první kdo bude komentovat!

Upozornit na
avatar
wpDiscuz